Timsahın Gözyaşları-Meczup (CES Yapım-2018)

Girizgah: Albüm için hazırladığım tanıtım yazısının küçük değişikliklerle yeniden ele alınmış ve kişisel arşivim için sayfama nakşedilmiş versiyonudur.

Hakan Çağlar, pek çoğumuzun bildiği adıyla Timsah, Bekarlar, Kim Bunlar, Etnik Sentetik ve Flört gruplarıyla Türkiye’nin rock müziğinin 1990 sonrası dönemine davuluyla, vokaliyle, besteleriyle can vermiş bir müzisyen… Yıllarca emek verdiği Flört’ün faaliyetlerine ara vermesiyle birlikte müstearından mütevellit Timsahın Gözyaşları grubuyla müzikal yolculuğuna devam ediyor.

Bekarlar ve Kim Bunlar gruplarının gitaristi eski dostu Barış Bölükbaşı bu yeni grubun belirleyici müzisyeni…  Barış Bölükbaşı, Bekarlar grubundan Prestij Müzik ve Hilmi Topaloğlu patentli “Kim Bunlar”a geçişte Hakan Çağlar, Ata Akdağ ve Ozan Kotra’ya yol arkadaşlığı yapmıştı. 2000 yılında yaptıkları surf, punk ve psychedelic etkili “..ve Kim Bunlar” albümünde de gitarist Barış Bölükbaşı idi. Grubun Flört’e evrildiği dönemde Bölükbaşı yerini Çağatay Kehribar’a devretmişti. Bölükbaşı, ticari anlamda Kıraç’ın pek çok albümünde yer aldı. Caz rock grubu Fenomen’de ise İsmail Soyberk ile birlikte çalıştı. Bu arada iki de solo albüm yaparak tecimsel ile müzikal anlamda değerli işleri ihtiyaçlar hiyerarşisine göre düzenlemeye çalıştı.

Albümün basçısı ise Bölükbaşı’nın daha önce de birlikte çalışmış olduğu  Canay Cengen… Timsah albümünde davul çalmayıp davulunu usta müzisyen Bülent Ay’a emanet etmiş.  Bağlamada  ise zaman zaman Flört konserlerinde bas gitarist olarak da izlediğimiz Erkan Adlin yer alıyor.  Bir de Çağlayan Özkan var ki geri vokalden, tamamlayıcı solo vokallere kadar şarkıların tekinsiz havasına katkı sağlayan önemli bir şarkıcı…

Albüm sonrasında grup yapısında bazı değişiklikler yaşansa da grup temel olarak kadrosunu korumuş. Canay Cengen’in ayrılması sonucu Erkan Adlin basa geçerken Bülent Ay’ın yerini sahnede Serkan Çalar almış.

Timsah, solo şarkıcı olmanın güç zehirlenmesinden kendini kurtarmayı bilmiş; hayalindeki müziği grup anlayışında yapmaya odaklanmış ve ortaya çok renkli bir albüm çıkmış.  Albümdeki şarkıların MESAM kayıtlarının albümdeki müzisyenlerin isimlerine ayrı ayrı kaydedilmesi de kolektif bilincin vurgulanması açısından somut bir adım olmuş.

“Hallederiz”de ters yüz edici ikili vokal, teatral mizah, ama bolca rock’n’roll ruhu; “Sermayeden Yiyorum”da enerji patlaması ve mizah; “Uzay Mekiği”nde fütürist sözler,  minimalizmden hard rock’a ve akabinde caza geçen şenlikli bir hava, “An”’da Black Sabbath  göndermeleri ile sazın tuhaf birlikteliği, “Küçük Çocuk”ta mizahi gotik ve masalsı sözlerle bezeli tekinsiz vokaller,  “Kutsal Sular”da  introdan başlayıp eser boyunca devam eden bir kilise orgu ile mizahi, derin ve gotik sözler, “Elmas Gözyaşın”da bendir ve saza rağmen burlesk olmaktan çekinmeyen bir kabare havası albümün ana müktesebatını oluşturuyor.

Albüm boyunca mizahi hava ve Dadaizm hiç kaybolmuyor; ağırbaşlı işlerde bile belli bir muziplik var. “Dedim”, “Lan Oğlum Böyle Olmaz”, “Suzan Yüzünden” gibi albümlere giren işleri ile çalıştığı grupların anlayışlarının dışında bir şeyler vadeden Timsah, ilk solo albümü “Meczup” ile vadettiğinin de ötesinde algımızın kapılarını zorluyor.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s